A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, молоді та спорту
Мостиської міської ради Львівської області

Академічна доброчесність

Академічна доброчесність у школі.

Про академічну доброчесність

У статті 42. Закону України «Про освіту» АКАДЕМІЧНУ ДОБРОЧЕСНІСТЬ визначено як сукупність етичних принципів та законодавчих правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження навчальної діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та творчих досягнень.

Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками передбачає:

  • посилання на джерела інформації;
  • дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
  • надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;
  • контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;
  • об’єктивне оцінювання результатів навчання.

Види порушення академічної доброчесності

Новим законом «Про повну загальну середню освіту» встановлений обов’язок учнів та вчителів дотримувати академічної доброчесності, види її порушення та види відповідальності за виявлені факти порушення.

Види відповідальності за порушення академічної доброчесності

За порушення академічної доброчесності і до педагогів, і до учнів можуть бути застосовані певні види академічної відповідальності.

Навчально-методичні матеріали для школи

1) Проєкт сприяння академічній доброчесності в Україні SAIUP

Проєкт сприяння академічній доброчесності в Україні (Srtengthening Academic Integrity in Ukraine Project — SAIUP) реалізують Американська Рада з міжнародної освіти за сприяння Міністерства освіти і науки України та підтримки Посольства США в Україні.

Ініціатори, виконавці та партнери Проєкту розглядають формування академічної культури загалом й академічної доброчесності як її складової як важливу складову трансформації української освітньої системи.

Також проєкт SAIUP забезпечує практичні інструменти для розвитку академічної доброчесності у системі шкільної освіти в Україні.

На сьогодні вже розроблено і доступно широкому колу освітян методичні вказівки для вчителів та зошит для учнів «Виховуємо академічну доброчесність у школі» (оновлена версія) розроблених у рамках Проєкту Наталією Шліхтою та Іриною Шліхтою. Ознайомитись із розробками можна за посиланням https://saiup.org.ua/resursy/metodychni-vkazivky-dlya-vchyteliv-vyhovuyemo-akademichnu-dobrochesnist-v-shkoli/ .

Матеріал посібника підготовлено на основі праць українських та міжнародних педагогів, які торкались питання доброчесності у своїй професійній чи наукові діяльності.

2) Довідник з академічної доброчесності для школярів

Також за підтримки проєкту SAIUP Харківським національним університетом імені В. Н .Каразіна 2018 року було видано «Довідник з академічної доброчесності для школярів» (видання 3-є) за загальною редакцією О. О. Гужви.

Довідник містить низку практичних порад та пояснень про те, що таке академічна доброчесність, академічний плагіат та як уберегтися від порушень академічної доброчесності.

Цей довідник забезпечить учнів та вчителів практичними механізмами з правильного оформлення письмових робіт, цитат, списку літератури тощо, що допоможе уникати ненавмисного порушення правил академічної доброчесності у майбутньому.

Видання розраховане на учнів молодшої, середньої та старшої школи, учителів та батьків.

Автор: Л. М. Пужайчереда, Видавнича група «Основа»

За матеріалами:

1. Закон України «Про освіту» № 2145-VIII від 5 вересня 2017 р. в редакції від 18.03.2020 р. [Електронний ресурс] // Верховна Рада України : [офіційний веб портал]. — Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (дата звернення: 25.03.2020).

2. Закон України «Про повну загальну середню освіту» № 463-IX від 16 січня 2020 р., набрання чинності 18.03.2020 р. [Електронний ресурс] // Верховна Рада України : [офіційний веб портал]. — Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/463-20 (дата звернення: 25.03.2020).

3. Довідник з академічної доброчесності для школярів. Видання 3-є, виправлене та доповнене. / уклад. М. В. Григор’єва, О. І. Крикова, С. Г. Певко; за заг. ред. О. О. Гужви. – Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2018. – 66 с. — Режим доступу: https://www.univer.kharkov.ua/docs/work/dovidnyk-SAUP.pdf (дата звернення: 25.03.2020).

4. Розширений глосарій термінів та понять ст. 42 «Академічна доброчесність» Закону України «Про освіту» (від 5 вересня 2017 р.) [Електронний ресурс] // Міністерство освіти і науки України : [офіційний веб портал]. — Режим доступу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/2018/10/25/glyusariy.pdf (дата звернення: 25.03.2020).

5. Шліхта Н., Шліхта І. Методичні вказівки для вчителів та зошит «Виховуємо академічну доброчесність в школі» (оновлена версія) [Електронний ресурс] / Наталія Шліхта, Ірина Шліхта // Проєкт сприяння академічній доброчесності в Україні : [офіційний веб портал]. — 2012-2016. — Режим доступу до ресурсу:  https://saiup.org.ua/resursy/metodychni-vkazivky-dlya-vchyteliv-vyhovuyemo-akademichnu-dobrochesnist-v-shkoli/ (дата звернення: 25.03.2020).

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень