ПЕДАГОГІЧНИЙ РОЗПИС
Пріоритетом сьогодення для освітян є питання «Особливості організації освітнього процесу НУШ 5 клас».
Отож першого червня 2022 року 0 10.00 год. на базі Відділу освіти, молоді та спорту Мостиської міської ради Львівської області ( в актовому залі) проведено «Педагогічний розпис» з освітянською спільнотою учителів української мови та літератури з проблеми «Наскрізне застосування механізму реалізації завдань компетентнісного підходу в навчанні української мови та літератури в контексті положень «Нової української школи» (Марія БІШКО – консультант Центру ПР ПП).
Детально проаналізовано Державний стандарт базової середньої освіти. затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року № 898).
У Державному стандарті немає поділу на предмети, натомість є освітні галузі – це означає, що розробники освітніх та навчальних програм зможуть як втілювати певну навчальну галузь через окремий предмет, так і комбінувати їх для інтеграції.
Документ містить опис компетентнісного потенціалу та вимоги до обов’язкового навчання учнів у 9-ти галузях освіти.
Освітянська спільнота учителів української мови та літератури проаналізувала:
- вимоги до мовно-літературної освітньої галузі, Додатки1,2: «Компетентнісний потенціал» та «Вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів у мовно-літературній освітній галузі (українська мова, українська література).
Метою мовно-літературної освітньої галузі є розвиток компетентних мовців і читачів із гуманістичним світоглядом, які володіють українською мовою, читають інформаційні та художні тексти, зокрема класичної та сучасної художньої літератури (української та зарубіжних), здатні спілкуватися мовами корінних народів і національних меншин, іноземними мовами для духовного, культурного та національного самовираження та міжкультурного діалогу, для збагачення емоційно-чуттєвого досвіду, творчої самореалізації, формування ціннісних орієнтацій і ставлень.
Педагогині «розписали» такі питання:
- Навіщо потрібні інтегровані курси?
Якщо ми хочемо досягти глибини засвоєння знання, то найкращий варіант – монопредметний підхід. Але якщо ми хочемо досягти формування ключових компетентностей як інтегрованих утворень, то мають бути інтегровані курси. Це не означає, що все потрібно перевести на інтегровані курси. Це означає, що поряд із предметами мають бути інтегровані курси, але не в плані механічного поєднання кількох предметів, а в плані іншого підходу до відтворення змісту цього інтегрованого курсу. Інтегрований курс – це вершина інтеграції.
- Чим відрізняються Модельні програми від Навчальних?
- – Чи може заклад освіти затвердити модельну навчальну програму як свою освітню програму, не змінюючи її?
- Які форми організації навчального процесу НУШ 5 клас?
Також обговорено репери освіти:
- Новий зміст освіти (компетентнісний підхід)
- Підготовлений до НУШ вчитель
- Нове освітнє середовище
- Цінності і ставлення
- Школа, де поважають гідність людини
- Нова культура школи.
Схвально те, що освітяни зазначеної галузі обрали єдині підручники з української мови і літератури.
Як підсумок проведено тренінг «Подбай про себе» (результат додається).
Освіта XXI століття повинна бути творчою й новаторською. У світі, де мінливість стала рисою не тільки наукового й технологічного прогресу, а й способу життя людини, школи зобов'язані як передавати новим поколінням раніше накопичені знання, так і готувати їх до вирішення проблем, із якими особистість і суспільство ще ніколи раніше не стикалися.